Beskrivelse af Filmplakaten
Plakaten viser en sammensætning af forskellige sort-hvide billeder, der skildrer scener med personer i dramatiske og sensationelle situationer. Over disse billeder ses teksten i store bogstaver, der lover en historie om jomfruelighed, krænkelser og tortur i et mareridt af tabte sjæle. Farveskemaet på plakaten består hovedsageligt af sepia-toner tilsat orange og brune nuancer. Illustrationen nederst på plakaten fremviser to kvindelige figurer tegnet i en tegneseriestil, som er iført bikini og fremstår som fanget eller forfærdet, hvilket antyder en fare eller trussel. Bag dem ses en tegning af en sportsvogn. I bunden af plakaten er titlen fremhævet i store, prangende bogstaver, og der er en note om, at filmen er optaget i de egentlige lokationer, hvor begivenhederne formodes at have fundet sted.
Visuelt Design og Farvevalg
Farvevalget og designet af plakaten antyder en stemning af fare og eksotisme, der er typisk for exploitation-genren. Det orange område nederst til venstre skaber en skarp kontrast til de mørkere toner i resten af plakaten, hvilket hjælper titlen med at stå ud. Det samlede design virker opsigtsvækkende og er designet til at tiltrække opmærksomhed med sit overdrivne og chokerende indhold.
Genren og Filmmarkedsføring
Ud fra plakatens design og markedsføringsbudskaber kan man formode, at filmen hører til exploitation-genren, hvor temaer som vold, seksualitet og sensationelle emner ofte er i centrum. Den type afspejles i plakatens forsøg på at vække opsigt og lokke publikum ind i biograferne med løfter om kontroversielt og spændende indhold. Dette blev typisk brugt i markedsføringsstrategierne for mange film i 1960’erne og 1970’erne.
Medvirkende og Produktionsteam
Plakaten nævner skuespillere som Tony Kendall, Brad Harris og Monica Pardo, hvilket indikerer, at disse medvirkede i filmen. Desuden angives det, at Robert Mauri var instruktøren, og filmen blev distribueret af Saxon Films og brugte Eastman Color, hvilket var almindeligt for periodens filmproduktioner. Bemærkningen om, at filmen er optaget på de faktiske steder, hvor begivenhederne skete, tilføjer et element af autenticitet og reel frygt, som var en almindelig taktik brugt til at forstærke filmens appel.
Vigtigt at bemærke, at da jeg ikke kan bekræfte disse detaljer med yderligere information om filmen, er denne beskrivelse udelukkende baseret på den visuelle analyse af plakaten og de elementer, som den fremviser.